Viime kerrasta onkin aikaa. Minua ei kai ole luotu bloggaajaksi. Noh, sitä varten blogit kai ovat, että niihin voi kirjoitella silloin, kun on jotain sanottavaa.

On kivaa, kun juhannus lähestyy. Menen äidin luo Ranualle. Minulla on tapana käydä juhannusaattona Rovaniemellä tivolissa. Sellainen perinne meidän perheellä on ollut jo 15 vuotta, tosin sitä ei enää parina viime vuonna ole noudattanut kukaan muu kuin minä. No, mikäs siinä, kaverin kanssa touhottaessa. Olen aika hurjapää, kun tivoliin pääsee, vaikka tavallisesti olenkin herkkä ja säikky. Ihan kaikkiin laitteisiin en kuitenkaan mene. Joissakin laitteissa kuuluu välillä ihme naksumista, ja mietin monesti, mitä jos laite hajoaisi juuri, kun olen sen kyydissä. Voisi tulla rumaa jälkeä. Ei pitäisi ajatella liikaa. Meillä juhannukseen kuuluu toki myös grillaaminen. Kunnon grilliruoka on hyvää. Alkoholia en nauti.

Aloitin alkukuusta pelaamaan Grandiaa japaniksi. Taitaa olla nyt toinen vai kolmas läpipeluukertani. Vaikken olekaan mikään kanjimaisteri, olen oppinut kivasti uusia kanjeja tuota pelatessani. Toisin kuin aivan ensimmäisellä läpipeluukerralla, nyt on huomattavasti helpompaa pysyä jutussa kärryillä, japaniversiossa kun on hieman eroja enkkuversioon. Lähinnä sensuurijuttuja.

Saatiinpa eilen viimein julkaistua Tales of Symphonia - Tethe'allan toinen jakso. Joittenkin mielestä julkaisutahtimme on varmaan tappavan hidas, mutta kyllä minä oikeasti tarvitsen suunnilleen kuukauden käännöksen tekemiseen ja korjailuun. Yllättävän kovaa hommaa. Lisäksi kaikkia virheitä ei huomaa heti, vaan vasta lukiessaan tekstiä myöhemmin. Sen varmaan tietää jokainen kirjoittaja.

Toivottavasti perjantaina ei sada, niin on sitten tivolissa kivaa.